Friday 30 December 2011

Suara Pakatan Bergema di Kuala Penyu : DS Lajim Mengkutuk Kerajaan BN

Rakyat terpukau dengan ucapan Datuk Seri Nizar Jamaluddin yang memekik "Ni Kali La!!, satu slogan popular di Sabah kini yang diperkenalkan oleh sdr Musli Oli. Begitu juga VP PKR, Surindran yang menyentuh otonomi Sabah dan 20 perkara. 

Suara Pakatan Bergema di Kuala Penyu, ribuan manusia di majlis Pakatan Rakyat Datuk John Ghani di Kg Batu Linting. Datuk Seri Lajim Haji Ukin, Timbalan Menteri Perumahan & Kerajaan Tempatan juga Ahli Majlis Tertinggi UMNO turut hadir dan berucap mengutuk kerajaan UMNO/BN, menurut sumber yang SR petik di laman sosial FB sdr Musli Oli yang sama-sama memberikan ucapan dalam majlis ceramah tersebut.

Ada yang merasa pelik juga bila sdr Musli Oli memberitahu, Datuk Seri Lajim pun turut sama dalam ceramah berkenaan, sedangkan ianya majlis Pakatan Rakyat malahan beliau adalah seorang exco Majlis Tertinggi UMNO dan Pembantu Menteri Persekutuan lagi. Apa pun katanya, ‘Ini kali Larrr!!..

Datuk Seri Lajim hadir dan berucap mengkutuk kerajaan Barisan Nasional dan antara isunya ialah paip yang tiada air. MP banyak kali minta, tapi tiada dan langsung tidak diberikan perhatian serta keutamaan.

Antara isu lain ialah, Sabah selama 48 tahun pasca merdeka, menyeberangi Kuala Penyu terpaksa bergantung dengan feri yang hidup segan mati tak mahu. Tetapi, Penang sudah dua jambatan dibina kerana kononnya negeri itu ada hasil minyak dan gas asli. Kenapa Sabah mudah ditipu yer?.

Sdr Musli Juga telah mengingatkan sejarah bagaimana UMNO mula bertapak di Sabah dan seterusnya memerintah negeri ini, kerana DS Lajim menyertai UMNO pada tahun 1994. Apakah akan terjadi kalau Lajim keluar?, katanya lagi.

Ada pengkritik berpendapat, kalau DS Lajim keluar sekali pun, ia masih tidak memberikan apa-apa kesan terhadap UMNO/BN kerana pengundi hantu sedang menunggu untuk menanda kertas undi yang dikatakan senjata ampuh UMNO/BN.

Namun demikian, petanda awal angin perubahan tsunami PRU13 bertiup kencang di kepulauan Borneo kini. Selepas DS Lajim, siapa lagi agaknya pemimpin-pemimpin UMNO/BN yang turut serta menjejaki langkah beliau. Dengar-dengar khabar, Datuk Ghafur Salleh, Tan Sri Pandikar dan beberapa lagi pemimpin UMNO/BN.. 

INI KALI LA KAMU UMNO/BN!!! Air tenang jangan disangka tiada itu Bujang Senang..

No comments:

Post a Comment