Monday 28 November 2011

Khairy Jamaluddin : Wujud Perasaan Dengki Sesama Ahli Dalam UMNO


Ketua Pemuda UMNO Malaysia, Khairy Jamaluddin berkata, “Perasaan dengki sesama ahli UMNO sebenarnya masih wujud dan ini sangat berbeza dengan pembangkang kerana mereka cukup bersatu hati seperti dalam isu video seks Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim meskipun ada bukti dalam bentuk video”. Bersatu sebab kes itu masih dibicarakan dalam mahkamah. Maka itu, wajarlah dipertahankan sebab pembuktian pun amat diragui sekali.

Beliau mengambil contoh dalam isu fidlot yang dihadapi oleh Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil apabila ada ahli UMNO seolah-olah gembira dan lepas tangan dengan isu yang dihadapi oleh Ketua Wanita UMNO tersebut. 

Ketika berucap sebagai salah seorang ahli panel pada forum bertajuk Ke Arah Melahirkan Generasi Berintegriti anjuran Kelab UMNO Luar Negara pada 27 November baru-baru ini. Khairy menambah, ahli UMNO perlu meningkatkan semangat setia kawan dan berdiri teguh di belakang ahli atau pemimpin yang diserang secara peribadi oleh pembangkang sebaliknya tidak berlaku apa yang diharapkan. 

UMNO seolah hilang punca dan arah tujuan sebagai sebuah parti yang menjadi tunjang kekuatan dan latar belakang Barisan Nasional. Dikalangan pemimpin dan ahli-ahlinya tidak menunjukkan tanda-tanda bersatu, malah mereka bertelagah sesama sendiri. Segelintir penganalisis politik di Negara ini menyifatkan, ianya satu petanda buruk kepada UMNO. Kelemahan dan kecelaruan parti ini semakin menghala kepada kejatuhannya.  

Ketua Program Sains Politik Pusat Pengajian Sejarah Politik dan Strategi, Fakulti Sains Sosial dan Kemanusiaan Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) Prof. Madya Datuk Dr. Mohammad Agus Yusoff  berpandangan, beberapa isu yang dimainkan oleh pihak UMNO/BN menyerang Kerajaan Negeri Pembangkang tidak menjejaskan sokongan rakyat terhadap Pakatan Rakyat.

Nak menyatukan rakyat susahlah beb! Dalam UMNO pun tak bersatu, apa lagi nak satukan rakyat. Rakyat sudah rasa bosan dengan lakonan dan lawak pemimpin-pemimpin UMNO/BN sekarang.. alahaiii, susah la kalau macam ni.. PRU13 da dekat tu.. hehehe..

No comments:

Post a Comment