Thursday 5 January 2012

Taktik Kotor BN Dibongkar Oleh Seorang Pemimpin Veteran UMNO.


Semalam, seorang pemimpin veteran UMNO tidak menafikan berlakunya rasuah politik dalam UMNO/BN semasa berlansungnya PRU di Negara ini dalam wawancara eksklusifnya dengan Harakahdaily sambil menasihatkan Perdana Menteri DS Najib Razak agar 'tidak kalut' untuk mengadakan PRU13 seawal Mac tahun ini. 
 
Bekas Menteri Penerangan dan Pelancongan yang juga Timbalan Presiden NGO Angkatan Amanah Merdeka (Amanah), Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir telah mengingatkan Najib bahawa sekarang sudah tahun 2012, rakyat zaman ini sudah pandai menilai dan tidak boleh lagi diperbodohkan, kata beliau.

"Saya sendiri pernah diberi satu longgok cash suruh saya edar. Pembelian undi secara terang terangan dua tiga hari sebelum pilihan raya. Berjuta-juta duit diedar secara besar-besaran. Ramai orang kelabu mata bab duit ni, tapi tak usah buat dah la, hodoh sangat dah".  Katanya sambil menyeru UMNO/BN agar bertanding dengan cara 'gentleman'.

Selain itu, beliau juga mengingatkan kerajaan UMNO/BN pada hari ini agar matang dan tidak lagi menggunakan taktik kotor untuk memenangi setiap pilihan raya termasuk amalan membeli undi.

Rakyat sudah bosan dengan taktik kotor kamu ini wahai UMNO/BN, sekarang ini bukan lagi zaman klasik. Sekarang ini zaman dunia tanpa sempadan, sekelip mata apa yang kamu buat di sana atau di mana-mana sekali pun.. RAKYAT TELAH MENGETAHUI SEGALANYA!!!

No comments:

Post a Comment