Tuesday 3 January 2012

9 Januari 2012 'SODOMI 2' Diumumkan : Apakah Anwar Dipenjarakan atau Sebaliknya?

9 Januari 2012 adalah tarikh penentu Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur mengumumkan keputusan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim. Pemerhati politik meramalkan dua scenario, sama ada Anwar dihukum bersalah dan dipenjarakan atau dihukum bersalah tetapi diberi ikat jamin. Kedua-dua hukuman itu akan menghalang beliau dari menyertai  PRU13. 

Majoriti rakyat di Negara ini sudah menduga lebih awal akan scenario yang berlaku terhadap sodomi ‘2’ Anwar Ibrahim, beliau akan kehilangan hak untuk bertanding pada PRU13 nanti. Harus diingat, sodomi ‘1’ tidak memberi kesan apa-apa ke atas sokongan rakyat terhadap beliau, malah rakyat lebih berani menghadapi scenario ini dengan mengadakan perhimpunan 901 di hadapan Makhkamah Tinggi Kuala Lumpur.

Sebarang hukuman atau tindakan yang dikenakan terhadap Anwar, akan menjadikan UMNO/BN di bawah kepimpinan Najib mendapat tentangan yang hebat dari rakyat. SR melihat di sini, UMNO gagal meyakinkan rakyat untuk meraih sokongan kerana satu demi satu isu-isu keaiban seperti kes-kes rasuah dan ketirisan wang rakyat yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin UMNO kian terserlah. 

Apapun, sama-samalah kita tunggu dan lihat sahaja apa yang berlaku seterusnya.. 

No comments:

Post a Comment