Sunday 1 July 2012

Selamatkan Lynas : Najib Menerima Amaran Dari MP Hulu Langat

Mengikut Menteri Lombong dan Petroleum Kerajaan Australia, mereka tidak akan bertanggungjawab dan menerima segala sisa toksik LAMP (Lynas Advance Material Plant) oleh kilang Lynas di Gebeng, Pahang menurut sumber dari Harakah Keluaran 25-28 Jun 2012.

Ertinya di situ, Kerajaan Australia sengaja mahu Malaysia ini hancur dan membiarkan rakyat di negara ini merana seumur hidup menanggung derita radiasi nadir bumi yang terpaksa ditelan, walaupun yang dihadapi itu ialah satu kemusnahan.

Dr Che Rosli pernah berkata sebagai peringatan kepada Najib dan kuncu-kuncunya, “Saya hanya mengatakan sampel daripada Mountwealth mempunyai tahap radiasi yang rendah tapi bukan bermakna saya buat persetujuan bahawa Lynas itu selamat”.

Ekoran daripada kenyataan itu, Perdana Menteri Najib Razak atau mana-mana pihak diberi amaran agar tidak lagi menggunakan nama Dr Che Rosli Che Mat (Ahli Parlimen Hulu Langat) dalam sebarang kenyataan berkaitan pembinaan projek kilang memproses nadir bumi, Lynas di Gebeng, Pahang.

Selepas amaran itu, apa lagi modal Najib dan puak-puak yang ingin mempertahankan Lynas? Rasainnn loooooo…

No comments:

Post a Comment