There was an error in this gadget

Tuesday, 31 July 2012

Non Muslim Bicara Fahamkan HUDUD, Muslim Pulak Yang Tak Faham HUDUD


Tidakkah kita merasa malu mengaku seorang muslim, sekiranya kita sendiri orang muslim yang mempertikaikan kesahihan hukum ALLAH SWT?.. SR rasa amat kesal sekali bila mana orang Islam itu sendiri tidak menyakini HUDUD. SR bisa memerhatikan sahaja dan hanya mampu mengikuti perbahasan sesama muslim membicarakan HUDUD pada satu ruangan halaman rakan Facebook SR.. Kelu, tanpa dapat berkata-kata.


Kenapa SR rasa kesal?.. Sebabnya ialah, bila mana muslim itu sendiri mempersoalkan hukum Allah SWT yakni HUDUD, “Jika jenayah itu dilakukan bersama oleh orang Islam dan bukan Islam apabila tertangkap dan terbukti bersalah maka orang Islam itu akan hilang tangan dan orang kafir itu akan akan merengkok dalam penjara untuk beberapa tahun melalui undang-undang sivil. Nah, dimana keadilan Islam?”, kata Zulkefli Mohamad..

Seorang non muslim, Mark Kok Wah pulak telah memberikan pandangannya tentang Hudud seolah-olah dia lebih tahu daripada orang muslim, katanya;

“Jika Hukum Hudud kata jangan mencuri nanti tangan jadi kudung, maka baik jangan mencuri. Simple, right? Dah ada niat nak mencuri, bila dah kena tangkap baru rasa tak adil sebab kawan kamu yang bukan Islam mendapat hukuman sivil? Jangan buat dosa dan fitnah kan lebih baik? Selamat berpuasa dan minta maaf jika hujah peribadi saya tidak sedap didengari mereka”.

PELIK BIN AJAIB..!! Non Muslim lebih berkeyakinan dengan keadilan dan kesesuaian Hukum Hudud dari Orang Muslim.. Apakah ini yang dikatakan 'Dunia Akhir Zaman'..?? 


No comments:

Post a Comment