Monday 6 February 2012

DSP Salleh Said Rasmikan Program 'DIALOG TELUPID 2.0' - Kota Belud Bila Buat?

Timbalan Yang di-Pertua Dewan Rakyat, Datuk Ronald Kiandee telah menjemput seramai 36 Pengarah dan Ketua-Ketua Jabatan Negeri dan Persekutuan, Sabah untuk menjawab berbagai persoalan dalam sesi 'DAILOG TELUPID 2.0' bersama masyarakat Beluran.

Program 'DAILOG TELUPID 2.0' ini adalah atas inisiatif Pejabat Parlimen dan Pejabat Daerah Beluran yang dijadualkan berlangsung pada 9 February 2012 bermula dari jam 8.00 pagi bertempat di Dewan Serbaguna Beluran yang akan dirasmikan oleh Speaker DUN Sabah, DSP Salleh Tun Said. SR puji tindakan Datuk Ronald Kiandee yang berani berhadapan dengan rakyatnya.

Program seumpama ini bila pulak Datuk Salleh dan YB-YB Kota Belud nak buat di tempat mereka?. Dailog secara terbuka bersama rakyat amatlah baik sekali, sekurang-kurangnya pemimpin dapat menyelami hati dan masalah yang di tanggung oleh rakyat selama ini. Tapi, bukan hanya setakat dekat-dekat PRU baru nak buat, biarlah program ini berterusan.

Di Kota Belud, antara isu yang perlu diselesaikan ialah masalah lembu ternakan berkeliaran di sekitar Pekan Kota Belud yang menjejaskan imej baik dalam eko pelancungan. Terbaru, isu hangat diperkatakan seperti yang telah dipaparkan dalam media massa surat khabar baru-baru ini iaitu ribuan tahi burung layang-layang yang bersarang di Pasar Besar Kota Belud. Apakah hal-hal kecil seumpama itu dipandang remeh-temeh oleh Pemimpin dan Pegawai Pentadbir di daerah ini?.

Pemimpin-Pemimpin dan Pegawai-Pegawai Pentadbir Kota Belud seharusnya ada sifat rasa malu dan perihatin dalam isu-isu remeh yang boleh menjelaskan imej atau nama baik kawasan tadbiran mereka. Bukan sahaja masyarakat daerah ini yang melihat polemik itu malahan, masyarakat luar juga tidak terkecuai memandang perkara ini bila mereka melawat atau mengunjungi Kota Belud.



SUMBER : 07 February 2012 - Laman Sosial Kumpulan Terbuka Facebook Datuk Ronald Kiandee.

Ronald Kiandee DIALOG TELUPID 2.0 anjuran pejabat parlimen dan pejabat daerah beluran di dewan serbaguna beluran 9 feb jam 8.00 pagi. Saya telah menjemput seramai 36 pegarah dan ketua pejabat negeri dan persekutuan sabah utk menjawab persoalan beluran. Speaker DUN sabah DSP Salleh Tun Said akan rasmi program ini. Mari suarakan masalah beluran 

Komen · Berhenti Ikut · 45 minit yang lalu berhampiran Sentul, Wilayah Persekutuan  
Bahrudin Bin Sogon, Denny Tan dan 25 yang lain sukakan ini. 10 minit yang lalu


  • Saya Ready hai Datuk RK, Datuk Salleh Said jg pilihan kamu sana?.. tlg sampaikan hasrat kami rakyat Kota Belud juga, bila beliau nak buat spt yg Datuk anjurkan itu?.. bnyk taik lembu ba di pekan kota belud ni, Datuk..


    44 minit yang lalu ·

    Jakiy Tayan JaTa SR dgn dialog yg ada, penduduk boleh menyuarakan sesuatu untuk diambil perhatian oleh yg berwajib. Suara akar umbi yg benar2 merasakan setiap maslah yg adadi tempat masing2.

    40 minit yang lalu · · 1 

    Saya Ready betul tu bro Jakiy.. kamu ada miliki pemimpin yg peka mslh rakyat.. kota belud?.. ada juga la.. tapi?.. tu sbb saya mintak tlg sama DRK utk sampaikan pesanan ringkas ini sama Datuk Salleh..

    37 minit yang lalu Datuk ·

    Roslan Gimba Tahniah DTRK !!! usaha yang sangat baik. Tapi pada pandangan saya, menjemput semua dalam satu sesi dialog tidak sesuai. ini bukan dialog tapi sesi beramah mesra kerana tidak mungkin masa mencukupi utk menjawab persoalan2 penduduk kampung. Cukup jemput Pengarah Jabatan Tanah dan Ukur dan saya sangat bersedia untuk datang bertanyakan beliau. ini jelas menunjukkan taktik pilihanraya dan bukannya membantu rakyat....
    28 minit yang lalu · · 2

43 comments:

  1. Di Kota Belud, antara isu yang perlu diselesaikan ialah masalah lembu ternakan berkeliaran di sekitar Pekan Kota Belud yang menjejaskan imej baik dalam eko pelancungan. Terbaru, isu hangat diperkatakan seperti yang telah dipaparkan dalam media massa surat khabar baru-baru ini iaitu ribuan tahi burung layang-layang yang bersarang di Pasar Besar Kota Belud. Apakah hal-hal kecil seumpama itu dipandang remeh-temeh oleh Pemimpin dan Pegawai Pentadbir di daerah ini?.

    - I believe the two matters that should have been resolved by the district officer, without getting the MPs involved.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agreed, Those small matters that can be resolved easily should be handled by district officers.

      Delete
    2. dialog juga perlu diadakan di KB bagi mengenal pasti masalah2 yang wujud di KB.

      Delete
    3. Kalau semua kerja pun MP buat, yang lain mahu buat apa? Takkan goyang kaki saja. Setiap jawatan yang dipegang itu ada peranannya.

      Delete
    4. bukan tu saja, KB juga selalu sesak dengan kereta. mungkin perlu juga lakukan sesuatu untuk selesaikan masalah ni. rasanya jalan pun agak sempit dan tempat meletak kereta juga kurang.

      Delete
  2. Hopefully other districts can follow the initiative by the district on Beluran.

    ReplyDelete
  3. Its good to have such a dialogue but make sure the people's voice are heard and actions will be taken.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. Kalau setakat menuang air pada daun keladi, sia2 sajalah dialog itu dibuat.

      Delete
  4. Lembu2 ternakan berkeliaran mungkin perkara remeh bagi yang sudah biasa dengan lembu2 tu. tapi ada baiknya lembu2 tu dikurung di kandang lembu untuk mengindahkan pemandangan tempat pelancongan. Para pelancong yang datang pun selesa.

    Bah Sabah Bah

    ReplyDelete
    Replies
    1. mesti lembu2 tu ada pemiliknya. kalau penduduk tidak mengawal ternakan mereka, rasanya lebih baik kenakan tindakan terhadap mereka.

      Delete
  5. Diharap dialog tu akan membuahkan hasil yang positif dan dapat mencetus idea2 yang bernas untuk sektor pelancongan di kawasan tu

    ReplyDelete
  6. "Dialog telupid ini berbeza dgn dialog yang lain. Saya buat ianya seperti debat di parlimen. Wakil soal jabatan jawab dan kalau tidakpuas hati dgn jawaban wakil boleh minta penjelasan keatas jawaban yang di beri. Betul macam parlimen. Semua soalan dan jawaban akan di rekod dalam bentuk transkrip bukan minit. Pejabat saya akan buat follow up terhadap soalan2 dan jawaban yg dibuat oleh jabatan berkenaan. Saya percaya tidak kawasan parlimen buat macam ni".. - Ronald Kiandee

    ReplyDelete
  7. Kalau Telupid sudah bila lagi di Kota Belud sendiri. Mungkin ini juga perkara yang baik untuk dilakukan.

    ReplyDelete
  8. pasal lembu2 berkeliaran, itu tanggungjawab pemilik lembu itu.. cari saja pemilik2 lembu itu dan nasihatkan dia supaya menjaga lembu2 beliau dengan baik.. kalau tidak, ramai2 kita kasi kenduri itu lembu..

    ReplyDelete
  9. ada baiknya juga sesi dialog bersama rakyat ini dilakukan di KB.. jika di Telupid boleh, kenapa tidak di KB.. lain la jika KB tidak mempunyai masalah langsung..

    ReplyDelete
  10. MR FRANK KAYU saat ini menawarkan pribadi, komersial, korporasi dan
    Personal Loans dengan Suku Bunga sangat Minimal sebagai Low sebagai 3% dalam waktu 1
    tahun sampai 30 tahun pembayaran periode durasi untuk setiap bagian dari dunia. kami
    memberikan pinjaman dalam kisaran minimal $ 2.000 hingga maksimal
    $ 500.000.000 USD. Kredit kami juga diasuransikan untuk keamanan maksimum adalah kami
    prioritas.

    Juga Anda diminta untuk mengisi formulir permohonan pinjaman di bawah ini jika Anda
    tertarik untuk mendapatkan pinjaman dari kami.

    {PEMINJAM'S DATA INFORMASI}
    Jumlah Pinjaman Dibutuhkan:
    Jangka waktu pinjaman:
    Tujuan Pinjaman:
    Nama Lengkap:
    negara:
    Valid Nomor Telepon Seluler:
    alamat:
    Sandi:
    Pekerjaan:
    Penghasilan Bulanan:
    Jenis Kelamin: Pria atau Wanita:

    Kami Tahan Mail soonest Anda Jika Tertarik.
    Salam hangat,
    MR FRANK KAYU.

    ReplyDelete
  11. Apakah Anda membutuhkan pinjaman? Apakah Anda ingin menjadi stabil secara finansial? Atau apakah Anda ingin mengembangkan bisnis Anda? Kami menawarkan pinjaman perusahaan, kredit mobil, pinjaman bisnis, dan pinjaman pribadi pada tingkat bunga yang sangat berkurang dari 3% dengan durasi nyaman yang bisa dinegosiasikan. Penawaran ini terbuka untuk semua yang akan mampu untuk membayar kembali pada waktunya. Mohon kembali kepada kami jika tertarik dengan email ini; grantloanscheme@gmail.com

    MENGISI FORMULIR DI BAWAH

    Penuh Nama ...
    Alamat Kontak ...
    Umur ...
    Nomor Telepon ...
    Status perkawinan ...
    Sex ...
    Pekerjaan ...
    posisi ...
    penghasilan bulanan ...
    Jumlah Pinjaman ...
    Tujuan untuk pinjaman ...
    Durasi ...
    Negara ...

    Mrs Tina Johnson
    Email; grantloanscheme@gmail.com

    ReplyDelete
  12. PERHATIAN:

    APAKAH ANDA MENCARI pemberi pinjaman ASLI DAN INVESTOR SAH ATAS JENIS PEMBIAYAAN TERPERCAYA? PERSETUJUAN CEPAT DIJAMIN. Hubungi TRUST FUND FINANCE PLC hari ini untuk program pinjaman Anda karena pinjaman kami baik diasuransikan untuk keamanan maksimum adalah prioritas kami. Untuk menerapkan, HUBUNGI APLIKASI DEPARTEMEN VIA EMAIL RESMI UNTUK LEBIH INFO trustfundmicrofinancee@gmail.com (Pertanyaan Serius Only)

    DETAIL APLIKASI

    nama lengkap:
    negara:
    alamat:
    usia:
    0ccupation:
    status perkawinan:
    tempat kerja:
    seks:
    telepon:
    Nomor telepon selular:
    Penghasilan bulanan:
    jumlah yang dibutuhkan di EUR atau USD:
    Tujuan Pinjaman:
    Durasi Pinjaman:
    bagaimana Urgent yang Anda butuhkan pinjaman:
    Anda mengerti bahasa Inggris ?:
    situs yang tidak Anda menemukan iklan kami ?:

    Mr Mark Edwin
    EMAIL; trustfundmicrofinancee@gmail.com

    ReplyDelete
  13. Halo, saya Mr Peter, pemberi pinjaman swasta yang meminjamkan kesempatan seumur hidup. Apakah Anda membutuhkan pinjaman mendesak untuk melunasi utang Anda atau Anda membutuhkan pinjaman untuk meningkatkan bisnis Anda? Anda telah ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? Apakah Anda membutuhkan pinjaman konsolidasi atau hipotek? mencari lebih karena kita di sini untuk membuat semua masalah keuangan Anda sesuatu dari masa lalu. Kami meminjamkan uang kepada orang-orang yang membutuhkan bantuan keuangan, yang memiliki kredit buruk atau membutuhkan uang untuk membayar tagihan, untuk berinvestasi di bisnis di tingkat 2%. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberitahu Anda bahwa kami memberikan bantuan yang handal dan penerima dan akan bersedia untuk menawarkan pinjaman. Jadi hubungi kami hari ini via email di: williamspeterloanfirm@gmail.com

    ReplyDelete
  14. Ibu theresa saya, pemberi pinjaman pinjaman "Managing Director
    Solusi pinjaman, saya bersedia untuk meminjamkan pinjaman dengan tingkat bunga
    2%, Kami menawarkan pinjaman kepada badan-badan komersial dan swasta mulai dari
    $ 6.000 sampai maksimal sebesar $ 10 juta dengan jangka waktu 1 sampai 25
    tahun, Kami menawarkan pinjaman pada tingkat bunga rendah dan tidak ada pemeriksaan kredit, kami
    menawarkan pinjaman pribadi, pinjaman konsolidasi utang, modal ventura,
    pinjaman usaha, pinjaman pendidikan, pinjaman rumah atau "pinjaman untuk
    Alasannya! Namun, metode kami, menawarkan Anda kesempatan untuk menyatakan jumlah
    Pinjaman yang dibutuhkan dan juga durasi yang Anda mampu, kami sangat
    bersertifikat dan terdaftar, kami berdua maksimum pinjaman diasuransikan
    keamanan prioritas utama kami,

    Kami melakukan menggunakan transfer bank dalam pengiriman pinjaman kepada banyak klien kami
    dan itu akan mengambil waktu maksimal 12 JAM kerja dan Anda
    jaminan mendapatkan didanai, Jika Anda tertarik, silakan mengisi
    out Peminjam Aplikasi Pinjaman dan mengirimkannya kembali kepada kami untuk lebih lanjut
    Proses.

    Peminjam Informasi (bidang Informasi yang diperlukan muncul dalam huruf tebal).
    Nama Lengkap (s):
    Umur:
    Alamat Jalan:
    negara:
    Hubungi Nomor:
    Jumlah Pinjaman Diminta:
    Pinjaman Tujuan:
    Durasi Pinjaman:
    Status Pekerjaan:

    Kami berharap untuk mendengar dari Anda segera.
    salam dan hormat kami
    theresaloancompany

    Hubungi kami melalui email kami theresaloancompany@gmail.com

    ReplyDelete
  15. Ibu theresa saya, pemberi pinjaman pinjaman "Managing Director
    Solusi pinjaman, saya bersedia untuk meminjamkan pinjaman dengan tingkat bunga
    2%, Kami menawarkan pinjaman kepada badan-badan komersial dan swasta mulai dari
    $ 6.000 sampai maksimal sebesar $ 10 juta dengan jangka waktu 1 sampai 25
    tahun, Kami menawarkan pinjaman pada tingkat bunga rendah dan tidak ada pemeriksaan kredit, kami
    menawarkan pinjaman pribadi, pinjaman konsolidasi utang, modal ventura,
    pinjaman usaha, pinjaman pendidikan, pinjaman rumah atau "pinjaman untuk
    Alasannya! Namun, metode kami, menawarkan Anda kesempatan untuk menyatakan jumlah
    Pinjaman yang dibutuhkan dan juga durasi yang Anda mampu, kami sangat
    bersertifikat dan terdaftar, kami berdua maksimum pinjaman diasuransikan
    keamanan prioritas utama kami,

    Kami melakukan menggunakan transfer bank dalam pengiriman pinjaman kepada banyak klien kami
    dan itu akan mengambil waktu maksimal 12 JAM kerja dan Anda
    jaminan mendapatkan didanai, Jika Anda tertarik, silakan mengisi
    out Peminjam Aplikasi Pinjaman dan mengirimkannya kembali kepada kami untuk lebih lanjut
    Proses.

    Peminjam Informasi (bidang Informasi yang diperlukan muncul dalam huruf tebal).
    Nama Lengkap (s):
    Umur:
    Alamat Jalan:
    negara:
    Hubungi Nomor:
    Jumlah Pinjaman Diminta:
    Pinjaman Tujuan:
    Durasi Pinjaman:
    Status Pekerjaan:

    Kami berharap untuk mendengar dari Anda segera.
    salam dan hormat kami
    theresaloancompany

    Hubungi kami melalui email kami theresaloancompany@gmail.com

    ReplyDelete
  16. KESAKSIAN mengamankan A PINJAMAN DARI PRUDENT DAN RAHASIA SERVICE KREDIT, ANDA TERLALU dapat menjadi bagian dari IT!

    Halo Setiap Satu, saya Mrs. feyzilfatma dengan nama, dari Indonesia saya langsung ingin menggunakan media ini untuk menyiarkan kesaksian bagaimana Tuhan menuntun saya untuk pemberi pinjaman dan pinjaman nyata Legit yang telah mengubah hidup saya dari kasih karunia rumput, dari menjadi miskin untuk seorang wanita kaya yang sekarang dapat membanggakan hidup sehat dan kaya tanpa stres atau keuangan kesulitan, dan hari ini saya sekarang dianggap kehormatan wanita. Setelah berbulan-bulan mencoba untuk mendapatkan pinjaman di internet, dan saya kebetulan jatuh di tangan scammers, yang scammed saya jumlah $ 2000. Dan sekarang ini membawa saya untuk menjadi lebih putus asa dalam mendapatkan pinjaman dari pemberi pinjaman kredit legit online yang tidak akan menambah rasa sakit saya, jadi saya memutuskan untuk menelepon seorang teman saya yang baru-baru mendapat pinjaman online, kita membahas tentang masalah ini dan untuk kesimpulan kami dia bercerita tentang seorang pria bernama Mrs. Theresa yang merupakan CEO dari Theresaloancompany Jadi Saya mengajukan permohonan pinjaman untuk jumlah (506,000.00USD), dengan tingkat bunga serendah 2% setiap tahun, dan saya memberikan perusahaan perusahaan yang maksimal, dan segera, pinjaman saya disetujui dengan mudah tanpa stres atau keterlambatan, dan semua persiapan yang dibuat mengenai transfer kredit dan dalam waktu kurang dari dua (2) hari dari pinjaman disetorkan ke bank saya. Umat-Ku jauh dan dekat, bukankah ini suatu kesaksian besar? Sekarang ini membuat saya percaya bahwa di mana ada yang buruk harus tetap baik dan jujur. Jadi saya ingin saran semua orang untuk menjadi membutuhkan pinjaman untuk silahkan hubungi Theresaloancompany melalui alamat email berikut: (Theresaloancompany@gmail.com), atau Anda juga bisa kontak saya di feyzilfatma@gmail.com saya selalu berdoa agar Tuhan di Surga memberkati dia untuk hal-hal baik yang telah dilakukan dalam hidup saya. sekali lagi hati-hati ketika mencari sebuah pemberi pinjaman pinjaman beberapa palsu secara online. Satu hal yang saya tidak gagal untuk memberitahu orang-orang adalah bahwa mengajukan kredit ke lembaga ini, Anda harus Percayalah Layak. Terima kasih

    ReplyDelete
  17. Seperti pinjaman murah dan berpatutan dengan kadar faedah yang rendah dengan bantuan kewangan struktur untuk anda skor kredit yang rendah atau untuk perniagaan. Kami menawarkan beberapa berikut: pinjaman yang selamat dan tidak bercagar, pinjaman perniagaan, pinjaman untuk hartanah etc.Contact kami melalui fundservices26@gmail.com.

    ReplyDelete
  18. Kami CEO Miheal perusahaan pinjaman Finanacial saat memberikan pinjaman kepada semua pemohon kami. Kami membantu dalam urusan keuangan Anda, meningkatkan bisnis Anda, membayar utang Anda. Jadi jika Anda tertarik untuk memperoleh pinjaman dari kami hubungi kami di michaelfinancialloanfirm2@gmail.com

    ReplyDelete
  19. Selamat siang
    Saya adalah Tuan Micheal Curry, pemberi pinjaman uang pribadi. Saya memberikan pinjaman dengan tingkat bunga 2% per tahun dan dalam jumlah $ 10.000,00USD sampai $ 900,000,000.00USD sebagai tawaran pinjaman. Pendanaan Proyek 100% dengan pinjaman yang dijamin dan tidak aman tersedia. Kami dijamin memberikan layanan keuangan kepada banyak klien kami di seluruh dunia. Dengan paket pinjaman fleksibel kami, pinjaman dapat diproses dan dana ditransfer ke peminjam dalam waktu sesingkat mungkin. Kami beroperasi dengan persyaratan yang jelas dan mudah dipahami dan kami menawarkan pinjaman dari semua jenis kepada klien, perusahaan, perusahaan, dan semua jenis organisasi bisnis, individu pribadi dan investor real estat yang tertarik. Lengkapi saja formulir di bawah ini dan kembalilah ke saya karena saya mengharapkan tanggapan cepat dan cepat Anda.

    MENGISI FORMULIR APLIKASI LOAN:

    Nama depan:
    Nama keluarga:
    Jenis kelamin:
    Status pernikahan:
    Kontak Alamat:
    Kode City / Zip:
    Negara:
    Tanggal lahir:
    Jumlah yang Dibutuhkan sebagai Pinjaman:
    Durasi Pinjaman:
    Pendudukan:
    Pendapatan bulanan:
    Tujuan Pinjaman:
    Nomor Telepon Langsung:
    Email: bishopcurryloanfirm001@hotmail.com Whatsapp via +2347035070316 dari,
    Mr Micheal Curry
    Direktur pengatur

    ReplyDelete
  20. Kabar baik!
    Nama saya Harriet Mark, warga indonesia, saya tinggal di jl.pinang, Pauh Kambar, nansabaris, padang rumput. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan nasehat konkrit kepada seluruh warga negara Indonesia yang sedang mencari pinjaman untuk berhati-hati karena internet penuh dengan penipu, beberapa bulan yang lalu saya sangat membutuhkan pinjaman, karena keuangan saya Situasi Tidak begitu bagus dan saya putus asa, saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, dari arab saudi dan Singapura. Saya hampir meninggal, sampai seorang teman saya memberi tahu saya tentang pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Ibu. Patricia james, pemilik organisasi peminjaman global, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan dia meminjamkan pinjaman sebesar 700 juta rupiah (Rp700.000.000) dalam waktu kurang dari 24 jam dengan tingkat bunga 2% dan mengubah hidup seluruh keluarga saya.

    Saya menerima pinjaman saya di rekening bank saya setelah Ibu. Antonia Barry mentransfer pinjaman saya, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya terapkan telah dikreditkan ke rekening bank saya

    Jadi untuk pekerjaan bagus Ibu. Antonia telah melakukannya dalam hidup saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk menceritakan dan membagikan kesaksian saya tentang Ibu. Antonia, jadi orang-orang dari negara saya dan kota saya bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, mohon hubungi Ibu. Antonia via email: (antoniabarry4@gmail.com)

    Anda juga bisa menghubungi saya di email saya :( harrietmark01@gmail.com). Sekarang, saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis yang baik dan besar di kotaku, semoga Tuhan Yang Maha Kuasa terus memberkati Ibu. Patricia atas pekerjaan baiknya dalam hidupku dan keluargaku.

    ReplyDelete
  21. Saya TINTIN RAHMAYANTI Saya ingin menyaksikan karya baik ALLAH dalam hidup saya untuk orang-orang saya yang tinggal di sini di Indonesia, Asia dan di beberapa negara di seluruh dunia.
     Saya saat ini tinggal di sini di Indonesia. Saya seorang wanita bisnis dengan tiga anak dan saya terjebak dalam situasi keuangan pada bulan DESEMBER 2017 dan saya harus membiayai kembali dan membayar tagihan saya,
    Saya adalah korban penipuan kredit 4-kredit, saya kehilangan banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Saya hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang yang berhutang, saya dibebaskan dan saya bertemu dengan seorang teman, yang saya jelaskan situasi saya dan kemudian memperkenalkan saya kepada perusahaan pinjaman ALEXANDER ROBERT LOAN FIRM andal.
    Untuk orang-orang yang mencari pinjaman? Jadi Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman di internet penipuan di sini, tetapi mereka masih sangat nyata di perusahaan pinjaman palsu.
     Saya mendapatkan pinjaman dari ALEXANDER ROBERT LOAN FIRM sebesar Rp800.000.000 dengan sangat mudah dalam waktu 24 jam yang saya lamar, jadi saya memutuskan untuk berbagi pekerjaan baik ALLAH melalui ALEXANDER ROBERT LOAN FIRM dalam kehidupan keluarga saya. Saya menyarankan jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi ALEXANDER ROBERT LOAN FIRM. hubungi mereka melalui email:. (alexanderrobertloan@gmail.com)
    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (tinrahma222@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau ingin prosedur untuk mendapatkan pinjaman.

    ReplyDelete
  22. Halo namaku KEZIA ARJUNA, tolong saya ingin kamu semua berhati-hati di internet. Saya akan menasihatkan anda supaya tidak memohon pinjaman di internet kerana tidak semuanya adalah benar, mereka adalah penipuan, mereka akan meminta anda untuk menghantar wang untuk pendaftaran, pemindahan, yuran insurans dan masih anda tidak akan mendapatkan pinjaman anda, mereka adalah semua pencuri. Saya telah menjadi mangsa dalam 3 pemberi pinjaman yang berbeza di sini dan saya menghantar sejumlah besar wang kerana saya benar-benar mahu mendapatkan pinjaman ini dan saya dipercayai sebagai kali pertama, tetapi saya tidak dapat mendapatkan pinjaman daripada mereka. mesti sangat berhati-hati supaya anda tidak akan tertipu seperti saya, jika anda benar-benar mahu memohon di internet, hanya ada satu pemberi kredit saya yang saya percaya kerana selepas saya mencuba beberapa tempat dan saya tertipu, saya begitu banyak kesakitan kerana saya mempunyai banyak hutang untuk membayar, jadi rakan saya di pejabat membantu saya mencari syarikat pinjaman yang sah dan sah dan kami menemui peminjam pinjaman baru KATHLEEN BRIAN, dan kami telah dilaksanakan di syarikat itu, jadi ada kawan yang membantu saya mengikuti semua peraturan dan peraturan dan kepada Tuhan menjadi kemuliaan saya mendapat pinjaman dari syarikat sekitar 420 juta. jadi jika anda memerlukan pinjaman, anda mesti menghubungi KATHLEEN BRIAN dan ikut peraturan dan peraturan dan saya memberi jaminan bahawa anda akan mendapat pinjaman anda dalam masa kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan pada kadar faedah sebanyak 2%, anda boleh menghubunginya melalui alamat e-mel kathleenloancompany1@gmail.com. Tolong Anda masih boleh menghubungi saya di e-mel saya untuk maklumat lanjut keziaarjuna@gmail.com

    ReplyDelete
  23. Assalamualaikum wr wb

    Saya ingin mengembalikan semua kemuliaan kepada Yang Maha Kuasa karena kesetiaannya kepada saya dan seluruh keluarga saya karena menggunakan Ibu Emiliana untuk mengubah situasi keuangan saya menjadi kehidupan yang lebih baik dan stabil sehingga sekarang saya memiliki bisnis sendiri di kota.
    Nama saya Henik Kustinawati, alamat: pulo wonokromo no 306A, indonesia,

    saya ingin berterima kasih kepada ibu Emiliana karena telah membantu saya dengan pinjaman yang bagus setelah saya menderita banyak di tangan pemberi pinjaman online palsu yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa menawarkan pinjaman kepada saya, saya telah membutuhkan pinjaman selama 1 tahun terakhir untuk memulai bisnis saya sendiri di kota tempat saya berada dan saya jatuh ke tangan perusahaan palsu di India yang menipu saya dan tidak menawarkan pinjaman kepada saya dan saya sangat frustrasi karena saya kehilangan semua uang saya ke perusahaan palsu di india , karena saya berhutang budi kepada bank dan teman-teman saya dan saya tidak memiliki seseorang untuk mencapainya, sampai pada suatu hari yang setia bahwa seorang teman saya memanggil Madinatul Munawaroh setelah membaca kesaksiannya tentang bagaimana dia mendapatkan pinjaman dari Ibu Emiliana, maka saya harus hubungi Madinatul Munawaroh dan dia mengatakan kepada saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi ibu Emiliana bahwa dia adalah ibu yang baik dan saya harus mengumpulkan keberanian dan saya menghubungi ibu Emilina dan saya terkejut bahwa pinjaman saya diproses dan disetujui dan dalam waktu 2 jam pinjaman saya dipindahkan ke akun saya dan saya begitu s Hock bahwa ini adalah keajaiban dan saya harus bersaksi tentang karya bagus Ibu Emiliana
    jadi saya akan saran semua orang yang membutuhkan pinjaman untuk menghubungi ibu perusahaan Emiliana via email: emilianawilson111@gmail.com

    dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan bersaksi seperti yang telah saya lakukan dan Anda juga bisa menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut tentang ibu emiliana melalui email saya: heniekustinawati@gmail.com

    dan Anda masih bisa menghubungi teman saya Madinatul Munawaroh melalui email: madinatul44@gmail.com

    yang mengenalkan saya pada Ibu Emiliana
    semoga Allah terus memberkati dan mendukung Ibu Emiliana karena telah mengubah kehidupan finansial dan umur panjangku bagi ibu Emiliana untuk mengubah hidupku ..

    ReplyDelete
  24. KABAR BAIK!!! KABAR BAIK!!! KABAR BAIK!!!

    Nama saya fatma. Saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman agar sangat berhati-hati, karena ada penipuan di mana-mana, mereka akan mengirim dokumen perjanjian palsu untuk Anda dan mereka akan mengatakan tidak ada pembayaran dimuka, tetapi mereka iseng, karena mereka kemudian akan meminta pembayaran biaya lisensi atau biaya garansi dan biaya transfer, jadi berhati-hatilah dengan perusahaan pinjaman mereka yang curang.

    Beberapa bulan yang lalu saya tegang secara finansial dan putus asa, saya telah dibodohi oleh beberapa pemberi pinjaman online. Saya hampir kehilangan harapan sampai Tuhan menggunakan teman saya yang merujuk saya ke pemberi pinjaman yang sangat andal bernama ibu Theresa, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan dari USD100.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dan tingkat bunganya hanya 2%,

    Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya ajukan, dikirim langsung ke rekening bank saya tanpa penundaan.

    Karena saya berjanji akan membagikan kabar baik, sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman dalam bentuk apa pun, silakan hubungi dia melalui email nyata: theresaloancompany@gmail.com dan dengan rahmat Tuhan ia tidak akan mengecewakan Anda dalam mendapatkan pinjaman jika Anda patuh.

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: feyzilfatma@gmail.com dan Sety diperkenalkan dan berbicara tentang Ny. Theresa, dia juga mendapat pinjaman baru dari Ny. Theresa, Anda juga dapat menghubungi dia melalui email: martinimarais1986@gmail.com sekarang, yang akan saya lakukan adalah mencoba memenuhi pembayaran pinjaman saya yang saya kirim langsung ke rekening mereka setiap bulan.

    Sepatah kata cukup untuk orang bijak

    ReplyDelete
  25. kesaksian nyata dan kabar baik !!!

    Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

    Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

    Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

    untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.com
    dan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    ReplyDelete
  26. Selamat siang pak / nyonya

    Kami menyambut Anda ke PERUSAHAAN PINJAMAN ELIZEBETH ISAAC, di mana kami memberikan pinjaman asli dan serius seperti:



    LAYANAN PINJAMAN TERSEDIA TERMASUK:
    ================================
    * Pinjaman Komersial.
    * Pinjaman pribadi.
    * Pinjaman Bisnis.
    * Pinjaman Investasi.
    * Pinjaman Pembangunan.
    * Pinjaman Akuisisi.
    * Pinjaman konstruksi.
    * Pinjaman Kartu Kredit
    * Pinjaman Konsolidasi Utang
    * Pinjaman bisnis dan lainnya:

    Kami memberikan pinjaman bunga 2% tanpa agunan, sehingga kami dapat mengatakan bahwa kami memberikan PINJAMAN TANPA Agunan, Anda tidak perlu merasa buruk atau kecewa dengan bank yang meminta agunan, cukup hubungi kami dengan mengirim email kepada kami di:

    elizebethisaac@gmail.com

    Terima kasih

    kami menunggu untuk mendengar dari Anda segera

    ReplyDelete
  27. Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

    Negara: Indonesia
    Nama: Queen Jamillah
    Alamat: Nusa Lembongan
    Teleph☎:+62 856-9328-4991
    WhatsApp:+62 856-9328-4991
    e_mail: queenjamillah09@gmail.com
    Sudah dua tahun sekarang saya memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam jumlah 700 juta dari Iskandar Lestari Loan Company dan beberapa orang meragukan saya karena tingkat penipu online saya bisa membuktikan kepada Anda semua bahwa Bunda Iskandar bukan pemberi pinjaman yang curang. telah memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran bulanan pinjaman yang saya pinjam sebelum saya memohon kepada ibu bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi lebih lanjut dari bisnis saya sehingga saya mengajukan jumlah 2,7miliar setelah melalui proses hukum transaksi saya disetujui oleh pihak berwenang dan dalam waktu tiga hari proses hukum untuk menyalurkan pinjaman saya ke rekening Bank Rakyat Indonesia saya tercapai dengan mudah. ​​Saya tidak memiliki tantangan dengan Bank Indonesia karena Ibu Iskandar dan tim Manajemen dari ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah sehingga tidak ada masalah sama sekali untuk bantuan keuangan, hubungi ISKANDAR LENDERS hari ini
    e_mail: [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.

    ReplyDelete
  28. Nama saya adalah Masitah Ayob seorang warganegara Malaysia yang mendapat bantuan kewangan daripada syarikat pinjaman Puan Rossa Stanley, Setiap hari ada kisah bantuan kewangan kepada orang miskin di seluruh dunia saya membaca cerita ini dan hanya mengambil lulus dengan pemikiran bahawa ia tidak boleh Sebenarnya sehingga saya mendapat pemeriksaan pada kakak saya Redzuan binti Sarina dan ini seperti mimpi ketika dia menyambung saya ke rumah kewangan halus ini bernama syarikat pinjaman rossa stanley yang berpusat di California, Amerika Syarikat. jadi saya memutuskan untuk mencuba dengan menghubungi mereka di hegoolpline pelanggan +12133153118 atau e-mel di rossastanleyloancompany@gmail.com dan saya memohon pinjaman sebanyak Rm 150,000.00 dan seperti itu sebelum saya tahu selepas pengesahan dokumen saya pinjaman saya mendapat diluluskan dan dipindahkan kepada akaun Citibank saya dan hari ini saya penguji Puan Rossa Stanley memberi nasihat pinjaman kepada semua orang di sini tidak terjejas dengan menghubungi syarikat pinjaman yang salah, dan bukannya langsung ke rossatanleyloancompany kerana kadar faedahnya adalah yang terbaik di mana saja di 2% pada tempoh maksimum 10 tahun supaya panggilan atau menulis e-mel dan permintaan kewangan anda akan diberikan jika anda mempunyai sebarang soalan atau fee ragu-ragu untuk menghubungi atau menulis saya di +60113091951 atau email masitahayobbinti@gmail.com terima kasih dan Tetap selamat

    ReplyDelete
  29. PERUSAHAAN PINJAMAN ALEXANDER GRACE
    ANDA SELAMAT DATANG DI GRACEALEXLOANCOMPANY (GALC)
    Good Day Sir / Madam: Apakah Anda memerlukan pinjaman mendesak untuk membiayai bisnis Anda atau tujuan apa pun? Kami adalah pemberi pinjaman bersertifikat, legal dan internasional, kami menawarkan pinjaman kepada perusahaan-perusahaan Bisnis. Perorangan, perusahaan perusahaan, badan hukum dengan tingkat bunga yang terjangkau 2%. Ini bisa berupa pinjaman jangka pendek atau jangka panjang atau bahkan jika Anda memiliki kredit macet. Kami akan memproses pinjaman Anda segera setelah kami menerima aplikasi Anda. Kami adalah lembaga keuangan independen. Kami telah membangun reputasi yang sangat baik selama bertahun-tahun dalam menyediakan berbagai jenis pinjaman kepada ribuan pelanggan kami. Kami menawarkan pinjaman Pendidikan, pinjaman Bisnis, pinjaman rumah, pinjaman pertanian, pinjaman pribadi, pinjaman mobil dengan riwayat kredit baik atau buruk. Jika Anda tertarik dengan penawaran pinjaman kami di atas, Anda disarankan untuk mengisi informasi di bawah ini dan kembali kepada kami untuk lebih jelasnya. Anda dapat menghubungi kami melalui email ini gracealexanderloancompany@gmail.com kami akan merespons Anda segera setelah kami menerima rincian aplikasi pinjaman Anda di bawah ini.

    1) Nama lengkap:
    2) Tanggal lahir:
    3) Jenis Kelamin:
    4) Status perkawinan:
    5) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan:
    6) Durasi Pinjaman:
    7) Negara:
    8) Negara:
    9) Alamat:
    10) Telepon:
    11) Penghasilan bulanan:
    12) Pekerjaan:
    13) Agama:
    14) Apakah Anda pernah mengajukan pinjaman sebelumnya? Jika ya sebutkan nama perusahaan
    Kontak
    gracealexanderloancompany@gmail.com
    WhatsApp ::: +14077925682 [Hanya Obrolan]
    Nomor Telepon +14077925682 [Hanya Panggilan]
    untuk perhatian segera.
    Buka 24 jam dalam 7 hari seminggu.

    ReplyDelete
  30. Saya Suryanto dari Indonesia di Kota Palu, saya mencurahkan waktu saya di sini karena janji yang saya berikan kepada LADY ESTHER PATRICK yang kebetulan adalah Tuhan yang mengirim pemberi pinjaman online dan saya berdoa kepada TUHAN untuk dapat melihat posisi saya hari ini.

    Beberapa bulan yang lalu saya melihat komentar yang diposting oleh seorang wanita bernama Nurul Yudianto dan bagaimana dia telah scammed meminta pinjaman online, menurut dia sebelum ALLAH mengarahkannya ke tangan Mrs. ESTHER PATRICK. (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Saya memutuskan untuk menghubungi NURUL YUDIANTO untuk memastikan apakah itu benar dan untuk membimbing saya tentang cara mendapatkan pinjaman dari LADY ESTHER PATRICK, dia mengatakan kepada saya untuk menghubungi Lady. Saya bersikeras bahwa dia harus memberi tahu saya proses dan kriteria yang dia katakan sangat mudah. dari Mrs. ESTHER, yang perlu saya lakukan adalah menghubunginya, mengisi formulir untuk mengirim pengembalian, mengirim saya scan kartu identitas saya, kemudian mendaftar dengan perusahaan setelah itu saya akan mendapatkan pinjaman saya. . Lalu saya bertanya kepadanya bagaimana Anda mendapatkan pinjaman Anda? Dia menjawab bahwa hanya itu yang dia lakukan, yang sangat mengejutkan.

     Saya menghubungi Mrs ESTHER PATRICK dan saya mengikuti instruksi dengan hati-hati untuk saya, saya memenuhi persyaratan mereka dan pinjaman saya disetujui dengan sukses tetapi sebelum pinjaman dipindahkan ke akun saya, saya diminta membuat janji untuk membagikan kabar baik tentang Mrs. ESTHER PATRICK dan itulah mengapa Anda melihat posting ini hari ini untuk kejutan terbesar saya, saya menerima peringatan Rp350.000.000. jadi saya menyarankan semua orang yang mencari sumber tepercaya untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. ESTHER PATRICK melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) untuk mendapatkan pinjaman yang dijamin, Anda juga dapat menghubungi saya di Email saya: (suryantosuryanto524@gmail.com)

    ReplyDelete
  31. e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663

    email:::::::hafizulbin365@gmail.com
    Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia

    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"

    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete
  32. Halo semuanya, saya Rika Nadia, saat ini tinggal orang Indonesia dan saya warga negara, saya tinggal di JL. Baru II Gg. Jaman Keb. Lama Utara RT.004 RW.002 No. 26. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan saran nyata kepada semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman online untuk berhati-hati karena internet penuh dengan penipuan, kadang-kadang saya benar-benar membutuhkan pinjaman , karena keuangan saya buruk. statusnya tidak begitu baik dan saya sangat ingin mendapatkan pinjaman, jadi saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, dari Nigeria dan Singapura dan Ghana. Saya hampir mati, sampai seorang teman saya bernama EWITA YUDA (ewitayuda1@gmail.com) memberi tahu saya tentang pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Ny. ESTHER PATRICK Manajer cabang dari Access loan Firm, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan dia meminjamkan saya pinjaman Rp600.000.000 dalam waktu kurang dari 12 jam dengan tingkat bunga 2% dan itu mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

    Saya menerima pinjaman saya di rekening bank saya setelah Nyonya. LADY ESTHER telah mentransfer pinjaman kepada saya, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah Rp600.000.000 yang saya terapkan telah dikreditkan ke rekening bank saya. dan saya punya buktinya dengan saya, karena saya masih terkejut, emailnya adalah (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Jadi untuk pekerjaan yang baik, LADY ESTHER telah melakukannya dalam hidup saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk memberi tahu dan membagikan kesaksian saya tentang LADY ESTHER, sehingga orang-orang dari negara saya dan kota saya dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) silakan hubungi LADY ESTHER Dia tidak tahu bahwa saya melakukan ini tetapi saya sangat senang sekarang dan saya memutuskan untuk memberi tahu orang lain tentang dia, Dia menawarkan semua jenis pinjaman baik untuk perorangan maupun perusahaan dan juga saya ingin Tuhan memberkati dia lebih banyak,

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (rikanadia6@gmail.com). Sekarang, saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis yang baik dan besar di kota saya, Semoga Tuhan Yang Mahakuasa terus memberkati LADY ESTHER atas pekerjaannya yang baik dalam hidup dan keluarga saya.
    Tolong lakukan dengan baik untuk meminta saya untuk rincian lebih lanjut tentang Ibu dan saya akan menginstruksikan, dan ada bukti pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) Terima kasih semua

    ReplyDelete
  33. e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663

    email:::::::hafizulbin365@gmail.com
    Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia

    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785k yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440k telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"

    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete
  34. BAGAIMANA SAYA MENDAPATKAN PINJAMAN SAYA
    Saya Abdullah Nofia yang tinggal di Papua, saya di sini untuk memberi kesaksian seorang Lender Pinjaman yang baik yang menunjukkan cahaya kepada saya setelah ditipu 3 kali berbeda di Internet oleh beberapa pemberi pinjaman yang tidak lain adalah palsu,
    Mereka semua berjanji untuk memberi saya pinjaman setelah membuat saya membayar banyak kepada mereka sebagai biaya yang tidak menghasilkan apa-apa dan sebesar tidak ada hasil positif. saya kehilangan uang hasil kerja keras saya dan itu sangat membuat frustrasi.

    Suatu hari ketika menelusuri internet saya menemukan kesaksian seorang wanita yang juga ditipu dan akhirnya dikaitkan dengan perusahaan pinjaman yang sah, ONE BILLION RISING FUND  dan di mana dia akhirnya mendapatkan pinjamannya, saya memutuskan untuk menghubungi dia dan menjelaskan tekanan keuangan saya. kepadanya dan jika dia bisa membantu saya untuk berbicara dengan perusahaan,

     Saya kemudian menceritakan kepada mereka kisah saya tentang bagaimana saya ditipu oleh 3 pemberi pinjaman yang berbeda yang tidak melakukan apa pun selain merampok uang saya. Saya menjelaskan kepada perusahaan melalui surat dan semua yang mereka katakan kepada saya adalah untuk tidak menangis lagi karena saya akan mendapatkan pinjaman saya di perusahaan mereka dan saya juga telah membuat pilihan yang tepat dengan menghubungi mereka. Saya mengisi formulir permohonan pinjaman dan melanjutkan dengan semua yang diperlukan dari saya dan saya terkejut, saya diberi pinjaman sebesar Rp 200 juta oleh perusahaan besar ini, ONE BILLION RISING FUND, semua berkat JAMES (direktur transfer), seorang yang takut akan Tuhan. pria dan mentor dan di sini saya hari ini bahagia karena perusahaan ini telah memberi saya pinjaman jadi saya bersumpah pada diri sendiri bahwa saya akan terus bersaksi tentang pekerjaan baik mereka dalam hidup saya tentang bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya.
     Jika Anda mencari cara mendapatkan pinjaman, silakan hubungi

    NAMA ::ONE BILLION RISING FUNDGmail ::: onebillionrisingfund@gmail.com

                                              HUBUNGI SAYA

    Namaku ::::::::: Abdullah Nofia
    Gmail::::::::::::::abdullahnofia@gmail.com
    Instagram::::::::Abdullah_Nofia
    Facebook:::::::::Abdullah Nofia

    Bijaksanalah saat Anda mencari pinjaman online

    semoga harimu menyenangkan

    ReplyDelete
  35. Hai semuanya, Nama saya Angga Annisa dan saya berbicara sebagai orang yang paling bahagia di seluruh dunia hari ini sebelum sekarang saya secara finansial dipukul tanpa harapan akan bantuan apa pun, tetapi ceritanya akan segera berubah ketika saya bertemu dengan Ibu. Saya sangat senang untuk mengatakan keluarga saya kembali untuk selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp.700juta untuk memulai hidup saya di sekitar karena profesi saya karena saya seorang ibu tunggal dengan 3 anak dan seluruh dunia tampak seperti itu tergantung pada saya sampai Tuhan mengirim saya kepada sebuah perusahaan yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, perusahaan yang takut akan Tuhan, ISKANDAR LENDERS, mereka adalah Juruselamat Tuhan yang dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir itu tidak akan mungkin sampai saya mendapat pinjaman sebesar Rp.700 juta dan saya akan menyarankan siapa pun yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi Bunda Iskandar melalui email. [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com] karena ini adalah pemberi pinjaman yang paling memahami dan baik

    Contact Details:

    e_mail Address:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com>>>>
    WhatsApp:::+6282274045059
    Company::Iskandar Lenders"""""
    Loan Amount:::Rp.700juta
    Name:::::Angga Annisa
    Country::::Indonesia
    Occupation:Trader
    Year:April,2020

    Jumlah minimum>>>>>>Rp.100 juta
    Jumlah maksimum>>>>>Rp.100 miliar

    ReplyDelete
  36. nama saya Redzuan Sarina Binti dari PULAU PINANG,
    MALAYSIA. Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Rossa kerana membantu saya mendapatkan pinjaman. selama tiga bulan, saya telah mencari pinjaman untuk melunaskan hutang, setiap orang yang saya temui ditipu dan mengambil wang saya sehingga akhirnya saya melihat kisah Cik Masitah Ayob dan alamat laman web syarikat yang dikongsinya. Syarikat itu kemudian memberi saya pinjaman sebanyak RM470,000 yang saya minta. syarikat juga dapat membantu anda. kerana syarikat itu juga telah menolong beberapa rakan saya yang lain. Sekiranya anda memerlukan bantuan kewangan, sila hubungi syarikat ROSSA FINANCE melalui e-mel: Rossastanleyloancompany@gmail.com
    Syarikat itu tidak tahu bahawa saya melakukan ini dengan menyebarkan niat baik syarikat kepada saya, tetapi saya merasakan saya harus membagikannya kepada anda semua untuk membebaskan diri daripada penipu, berhati-hati dengan peniru dan hubungi syarikat pinjaman yang betul. Di bawah ini adalah kata-kata semangat bagi mereka yang mencari pemberi pinjaman swasta yang jujur ​​dan jujur.
    "jika anda memerlukan pinjaman untuk membayar kredit dan hutang? Adakah anda memerlukan kewangan untuk menubuhkan perniagaan anda sendiri? Adakah anda memerlukan pinjaman untuk melaksanakan projek besar? Adakah anda memerlukan pinjaman kuliah? Adakah anda memerlukan dana untuk pelbagai tujuan lain?" ? Inilah e-mel saya untuk sebarang pertanyaan mengenai ibu rossa,
    e-mel saya: redzuansarinabinti2020@gmail.com
    nombor saya + 601616345654
    E-mel ibu rossa: Rossastanleyloancompany@gmail.com
    syarikat rossa Call / text / WhatsApp: +1 (213) -315-3118
    Laman web: www.rossastanleyloan.org
    Twitter rasmi: Rossastanlyloan
    Facebook rasmi: Rossa Stanley Favor

    ReplyDelete
  37. Kabar baik!!!

    Nama saya teddy dan saya dari Jawa Tengah Indonesia dan alamat saya KP. KADU RT 10 RW 04 KEL SUKAMULYA KEC CIKUPA KAB TANGERANG BANTEN, Saya baru saja menerima pinjaman Rp 3 Miliar (Small Business Admintration (SBA) dari Perusahaan Pinjaman Dangote setelah membaca artikel dari Lady Jane Alice (ladyjanealice@gmail.com) dan Mahammad Ismali (mahammadismali234@gmail.com) tentang cara mendapatkan
    pinjaman dari Perusahaan Pinjaman Dangote dengan tingkat bunga 2% tanpa lisensi atau biaya gurantor, saya baru saja melamar melalui email dan ikhlas selama prosesnya, awalnya saya takut mengira itu seperti penipuan perusahaan peminjaman sebelumnya, tetapi yang mengejutkan saya ini nyata bahwa saya juga berjanji akan memberi tahu lebih banyak orang, percayalah itu nyata 100%, pelamar lain dari negara lain juga dapat bersaksi.

    Email Perusahaan Pinjaman Dangote Melalui email: Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    Email saya: teddydouble334@yahoo.com

    ReplyDelete