There was an error in this gadget

Sunday, 29 April 2012

Setiausaha UMNO Bandar Tun Razak Dakwa Polis Menyamar Punca Huru Hara


Zaharin Mohd Yasin, Setiausaha UMNO Bandar Tun Razak dalam laman sosial facebooknya memberi kenyataan dengan mengesahkan bahawa anggota Polis telah menyamar sebagai peserta demo aman BERSIH bagi tujuan provokasi untuk menimbulkan huru-hara dalam Himpunan Aman Duduk BERSIH 3.0 di Ibu Negara. Apa kata Zaharin?.. 

Katanya, “Polis dah lebih cerdik dari dulu.. Dia bagikan anggotanya dua pasukan, satu pakai uniform, satu pasukan lagi pakai baju bersih tergelak saya jumpa seorang kawan yang masih polis, pegawai lagi dari Pahang, pakai baju kuning dan terpekik ayat reformasi. Saya tak tegur dia pun. Tapi bila tengok kat lengan dia ada getah warna kuning.. Dan saya jumpa banyak yang pakai getah yang sama.. Saya rasa terjaminlah dalam kumpulan pencacai yang tidak tahu apa benda ini..”..


Semacam inikah anggota Polis yang dimaksudkan oleh Zaharin, memakai baju kuning dengan getah warna kuning dilengan sambil memekik ayat reformasi?..


Zaharin berkata lagi, “Jika berapa pun dia kata.. Kena tolak tak kurang 2ribu adalah polis dalam kumpulan bersih. Yang menafikan mereka pun puak polis pakai t shirt bersih untuk rempoh sekatan polis, yang baling objek pun saya rasa polis, macam mereka buat latihan demontrasi kat polis depoh. Hehehe puak2 Pas bodoh ni ikut nyer..”..

Tu dia!! Zaharin kata puak-puak PAS tu bodoh.. Zaharin tidak sedar bahawa dialah bodoh tahap gaban yang buka pekong Polis.. Nah!!! Siapa ganas sebenarnya sekarang ini?..

10 comments:

  1. Betulkah ada polis menyamar??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perhimpunan Bersih Julai lalu pun ada juga terjadi.tidak mustahil berlaku penyamaran dari mana2 pihak yang membuat provokasi.

      Delete
    2. entah..!! betul ka ada polis yg menyamar..? tapi, kata Zaharin Mohd Yasin, Setiausaha UMNO Bandar Tun Razak ada pulak.. org kerajaan umno/bn tu, bukan org pembangkang.. klu pembangkang kata, saya pun ragu2 juga.. hehe

      Delete
  2. tak perlu nak tuduh polis yang buat huru hara. tugas polis jaga keamanan. tak perlu nk buat tuduhan tanpa bukti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. provokasi dan manipulasi dalam perhimpunan Bersih ni. memang tidak layak dipanggil 'perhimpunan Bersih dan aman.

      Delete
    2. tiada yg tuduh polis, bosku mantera.. cuba baca kenyataan Chegubard yg sanggup juga membela Polis walaupun Polis itulah yg sepak terajang beliau, katanya "Polis juga mangsa seperti rakyat lain. Cuma Polis telah diperbodohkan oleh Umno dan barisan nasional. Pertama sekali, jika Dataran Merdeka dibuka semua akan berlansung aman"..

      Delete
  3. Kita tidak tahu kebenaran lagi. Mungkin juga ini cara mereka putar belit cerita mungkin ada juga. kerana peserta bersih melakukan keganasan maka cuba mengaitkan polis terlibat dalam hal ini.

    ReplyDelete
  4. ada siapa2 yang boleh buktikan bahawa peserta2 yang melakukan huru hara itu sebenarnya polis?? dalam situasi kritikal seperti ini macam2 lakonan boleh buat.. dan ada kemungkinan juga pembangkang yang merancang pemakaian gelang kuning itu kemudian menuduh pihak polis menyamar..

    ReplyDelete
  5. Fortunately the same thing did not happen in Sabah. The Kota Kinabalu Bersih Rally participants and organizers are able to work together with the local police.

    sabah-go-green.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. If Sabah can do it peacefully, why can't KL?

      sabah-go-green.blogspot.com

      Delete