Thursday 24 January 2013

RMK-10 SK Nanamun Diperuntukkan RM10 Juta : Hanya Janji Kosong UMNO Barisan Nasional

Masyarakat Kg. Nanamun, Kota Belud ingin menagih janji yang dicanang oleh pemimpin-pemimpin UMNO Barisan Nasional sejak dari tahun 1960.

Mana sudah janji ditepati RM10 juta itu untuk menaik taraf SK Nanamun yang akan dilaksanakan pada tahun 2011?.. MANAAAAA?????

Apakah Utusan Malaysia menipu rakyat Kota Belud kerana melaporkan berita palsu bahawa konon-kononnya kerajaan UMNO Barisan Nasional ini menepati janjinya, dan dikatakan akan memperuntukkan RM10 juta bagi menaik taraf Sekolah Kebangsaan (SK) Nanamun di Kota Belud yang daif dan dikategorikan sebagai sekolah yang amat kritikal.. MANAAAAA?????

7 Disember 2010, Utusan Malaysia : Timbalan Menteri Pelajaran, Dr. Mohd. Puad Zarkashi berkata, peruntukan melalui Rancangan Malaysia Ke-10 (RMK-10) itu akan digunakan bagi membina enam bilik darjah baru. "Kalau berdasarkan pengauditan jawatankuasa pengauditan fizikal, sekolah ini memang dikategorikan sebagai amat kritikal terutama bangunan bilik darjahnya".. Tak caya? KLIK INI.. MANAAAAA?????

Masyarakat Kota Belud sudah puas diheret ke sana ke mari untuk mendengar janji-janji politik kosong pemimpin-pemimpin UMNO Barisan Nasional. Sekiranya rakyat Kota Belud terpengaruh lagi dengan janji-janji manis mereka, maka rakyat Kota Belud tidaklah sebijak mana kerana mudah diperbodoh-bodohkan..

SIAPA YANG TAK SERIK-SERIK DIPERBODOH-BODOHKAN ITU.. SILALAH UNDI UMNO BARISAN NASIONAL LAGI!!!!! MAHUKAH ANDA DIKATAKAN BODOH?????

14 comments:

  1. Bila berjanji kenalah tepati. Selogan BN Janji ditepai nampaknya tidak benar bagi SK Nanamun. Tan Sri Pandikar dan Datuk Almudin Kaida Timbalan Presiden PBS kena bubut(kejar) janji Timbalan Menteri Pelajaran tersebut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. semuanya janji kosonggggggggggggggggggg umno barisan nasional.. mana ada mreka tepati janji, semuanya janji PALSU..!!!!! UNDI lagi kita ramai2 UMNO Barisan Nasional sampai mampus pun UNDI SAJA..!!!!! ini UMNO/BN tak serik2 MENIPU RAKYAT.. badukang punya parti, pemimpinya pun 2x5 saja.. puikkkkk..

      Delete
  2. Kalau cerita mengenai janji kosong rasanya di Selangor sendiri ditadbir oleh PR pun janji lagi banyak tidak tertunai.

    ReplyDelete
  3. Kenapa Kerajaan Negeri selangor ekonomi bagus. Sebab duit mereka simpan untuk diri mereka. Kenapa janji kepada ibu tunggal tidak ditunaikan? Jika ditunaikan pasti kewangan Negeri itu menurun. Kerna itu masuk dalam perbelanjaan mereka.

    ReplyDelete
  4. Jadi rasanya mengenai janji ini memang selalu menjadi permainan tidak kira daripada pihak PR mahupun pihak BN.

    ReplyDelete
  5. Apa pun apa yang kita nampak,janji BN memang ada dibuat. Tapi untuk ditunaikan itu hanya lewat. Bukan tidak ada tapi lewat. Janji tidak ditinggalkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 'janji memang dibuat, cuma lewat'.. kelakar la kamu.. paku dulang paku serpih, mengata org dia yg lebih2.. apa makna slogan 'JANJI DITEPATI'?.. saya masih kurang arif utk memahaminya..

      Delete
  6. Maka terpulang dengan rakyat sendiri untuk menilai pihak mana yang terbaik untuk mereka.

    ReplyDelete
  7. Rakyat di negeri ini perlu bijak membezakan antara janji kerajaan dan janji pihak pembangkang berdasarkan apa yang dinikmati selama ini.

    ReplyDelete
  8. Pemimpin perlu pastikan projek2 yang direancang siap tepat pada masanya.

    ReplyDelete
  9. Pasti ada perancangan yang di buat oleh kerajaan untuk sekolah ini.

    ReplyDelete
  10. Projek-projek yang di buat harus siap pada masa di tetapkan. kontraktor harus bertanggunngjawab.

    ReplyDelete
  11. tunaikan janji yang ditaburkan.

    ReplyDelete
  12. Dalam politik, kita tidak dapat lari dari gejala penipuan. Gejala ini seperti asam garam dalam politik. No kemen tentang isu di atas ... Dalam Islam, janji perlu di tunaikan.

    ReplyDelete