Saturday 29 September 2012

JANGAN UNDI UMNO BARISAN NASIONAL!! Najib kata bajet 2013 bukan untuk membeli undi



SR hanya sekadar buat perbandingan kenyataan yang telus dan kenyataan yang bersifat populis dari Najib..

Bajet 2013 yang dibentangkan Jumaat lalu menurut DS Najib Razak bukanlah usaha membeli undi, sebaliknya sebagai satu komitmen kerajaan dalam misi memakmurkan negara.. OK! Kita tingok, betulkah tidak?


Najib berkata, “Kerajaan populis adalah kerajaan yang tidak bertanggungjawab dan mengabaikan rakyatnya. Tetapi Malaysia, tidak sekali-kali diabaikan, malah sentiasa diberi perhatian” katanya pada program Jelajah Janji Ditepati Peringkat Negeri Sembilan di Kompleks Belia dan Sukan Paroi, baru-baru ini.. Itu bajet populis! BR1M itu ONE OFF..

Pada waktu yang lain, Najib berkata masanya hampir tiba apabila rakyat akan membuat pilihan bagi menentukan masa depan mereka dan anak-anak mereka sambil menggesa rakyat memberikan mandat kepada kerajaan yang ada untuk meneruskan dan menambahbaik apa yang ada.. Da terlambat!!

"Jika jawapannya ya, maka tanpa ragu-ragu berilah mandat kepada kerajaan yang ada untuk meneruskan dan menambahbaik apa yang ada," katanya ketika membentangkan Belanjawan 2013 berjumlah RM251.6 bilion di Dewan Rakyat, pada Jumaat lalu..  Katanya bukan membeli undi, tapi ajak rakyat jangan ragu-ragu undi UMNO/BN.. hahaha

Najib menyeru rakyat Malaysia supaya menghakimi Kerajaan BN dengan amal perbuatan bukannya retorik. Katanya lagi, marilah bersama-sama saya dan rakan-rakan untuk kita melepas bebaskan segala potensi yang ada bagi membina sebuah negara yang boleh kita banggakan. Sebuah negara yang mana yang susah dibantu, yang lemah dilindungi, yang berada membantu, yang kuat melindungi, yang muda dikasihi, yang tua dihargai, yang memerlukan dikhidmati dan yang berbakat digilap.. Betulkah kata kau ini Najib?

Najib yang mengumumkan bahawa Belanjawan 2013 sebagai yang terakhir sebelum pilihan raya umum ke-13.. Bukan saja belanjawan terakhir, malahan sudah sampai masanya tarikh luput bagi UMNO Barisan Nasional..


Najib!! Bersedialah kamu jadi Ketua pembangkang dalam dewan.. FAHAM??

13 comments:

  1. Apa salahnya bajet ni kalau memang ia dibuat untuk memanfaatkan rakyat. saya pasti PR pun bagi bajet yang 'manis2' saja juga untuk rakyat.

    ReplyDelete
  2. Terpulanglah pandangan masing2. Apa yang diberi oleh kerajaan, ambil sajalah. Itu memang hak rakyat.

    ReplyDelete
  3. Budget 2013 as the best pro-people budget ever under just the right circumstances with the general election looming around the corner.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Besides huge funds for physical developments and human resource as usual, Najib has also targeted the low-pay citizens for goodies.

      Delete
  4. Undilah parti yang benar-benar mampu mentadbir.

    ReplyDelete
  5. Setiap orang ada pilihan mereka sendiri. Jika dilihat pun memang BN adalah parti yang sesuai untuk menjadi Kerajaan seterusnya.

    ReplyDelete
  6. Bajet 2013 adalah sangat baik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Malaysia unveiled a budget that seeks to narrow the fiscal deficit next year by trimming expenditure while government revenue is expected to edge up on the back of steady economic expansion. The government aims to shrink the budget deficit to 4% of gross domestic product next year from an estimated 4.5% this year, Prime Minister Najib Razak said in parliament. The budget forecast the economy to grow 4.5%-5.5% next year after expanding 4.5%-5% this year, driven by robust domestic demand.Mr. Razak said the government will spend MYR251.6 billion next year, of which MYR201.9 billion will go toward operational expenses and the remaining MYR49.7 billion toward development. The government estimated it would spend MYR252.4 billion this year.Revenue is expected to edge up to MYR208.6 billion in 2013 from MYR207.2 billion. The way I see it, this is a good move as Malaysia will continue efforts to further reduce the deficit in the years ahead.

      Delete
    2. Spire Research and Consulting reiterates that Malaysia's 2013 Budget is not fiscally irresponsible although it does provide quite substantial transfer payments to lower income segments and some benefits to the middle class segment. This explains why there have been claims that this is a populist budget by some quarters. However, it does not stray into fiscal irresponsibility Among other things, the budget provides RM500 under the second round of payment for households earning below RM3,000 a month, RM250 for unmarried individuals, book vouchers for university and pre-university students, RM100 in school assistance for primary and secondary school students, a one-off bonus payment of RM500 for government pensioners, RM200 rebate in smartphone purchases by youths of between 21 and 30 years and a bonus of one-a-half months for government employees. On whether the budget was fiscally sustainable, the company said it did not see any danger to Malaysia's credit ratings because the deficit target had been reduced in the direction of three per cent by 2015 and the 55 per cent debt ceiling had not been breached. Spire also said the Malaysian economy could grow by "more than 5.5 per cent" in 2013, which was higher than the forecast of between 4.5 and 5.5 per cent by the Malaysian government. In short: The budget does benefit the lower income segments and some benefits to the middle class segment.

      Delete
  7. Umno Information chief Datuk Ahmad Maslan has cautioned the people of Sabah not to fall prey to the psychological warfare of the opposition pact which he said was spreading the word that more Sabah Barisan Nasional leaders would defect. He said the opposition was resorting to psychological warfare because they were feeling threatened by BN's rise. Ahmad, who is a deputy minister in the Prime Minister's Department, said Sabah remained a BN stronghold. Therefore it is without a doubt that BN is confident of Chief Minister Datuk Seri Musa Aman capability to handle the situation in Sabah and Sabah Umno and BN are strong.

    ReplyDelete
  8. Talk that the BN will lose in the peninsula and Sarawak, and that the people of Sabah should go with what happens there is all a daydream. It is all intended by the opposition to realise their dream of administrating the country. But they are mistaken if they think that the BN, with its 13 component parties, will remain silent. The four states -- Penang, Kedah, Kelantan and Selangor -- under opposition rule were in disarray in various aspects. The general election would be called at a suitable time by the prime minister. He added that as the prime minister and deputy prime minister had said that because the next general election would be exceptional, as such, it would demand exceptional efforts.

    ReplyDelete
  9. Halo Setiap Satu, nama saya Dwiokta Septiani am dari Indonesia, saya dengan cepat ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan seluruh Indonesia yang mencari pinjaman di internet sangat berhati-hati untuk tidak jatuh di tangan scammers dan fraudstars, ada banyak pemberi pinjaman kredit palsu di sini di internet dan beberapa dari mereka adalah asli, saya ingin meluncur kesaksian tentang bagaimana Tuhan menuntun saya untuk pemberi pinjaman dan pinjaman nyata genue yang telah mengubah hidup saya rahmat rumput, setelah saya telah tertipu oleh beberapa pemberi pinjaman kredit di sini di internet, saya kehilangan banyak uang untuk membayar biaya pendaftaran, isurance, pajak, dan setelah pembayaran saya masih tidak mendapatkan pinjaman saya. Setelah berbulan-bulan mencoba untuk mendapatkan pinjaman di internet dan scammed beberapa kali uang tanpa mendapatkan pinjaman dari perusahaan mereka sehingga saya menjadi begitu putus asa dalam mendapatkan pinjaman dari pemberi pinjaman kredit genue online yang tidak akan meningkatkan rasa sakit saya, jadi saya memutuskan untuk menghubungi seorang teman saya yang baru-baru mendapat pinjaman online, kita membahas kesimpulan kita tentang masalah dan dia mengatakan kepada saya tentang seorang wanita yang disebut Mrs Anita Charles yang merupakan CEO dari Anita Charles Pinjaman Perusahaan. Jadi saya diterapkan untuk jumlah pinjaman (Rp430,000,000) dengan tingkat bunga rendah dari 2%, tidak mengurus usia saya, karena saya mengatakan kepadanya apa yang saya ingin menggunakan uang itu untuk membangun bisnis dan pinjaman saya disetujui dengan mudah tanpa stres dan semua persiapan yang dilakukan pada transfer kredit dan dalam waktu kurang dari 24 jam setelah pendaftaran pinjaman, itu disimpan ke bank dan mimpi saya datang melalui. Jadi saya ingin saran yang membutuhkan genue pinjaman cepat memanggilnya sekarang email di anitacharlesloancompany@gmail.com. dia tidak tahu bahwa aku melakukan ini. Saya berdoa agar Tuhan memberkati dia untuk hal-hal baik yang telah dilakukan dalam hidup saya. Anda juga dapat menghubungi saya di septianidwiokta@gmail.com untuk info lebih lanjut.

    ReplyDelete
  10. Aku indriaty manirjo, saya ingin bersaksi pekerjaan yang baik dari Allah dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari untuk pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara. Apakah mereka orang yang mencari pinjaman di antara kamu? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih asli sekali di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban dari suatu 6-kredit pemberi pinjaman penipuan, saya kehilangan begitu banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Aku hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari utang saya sendiri, sebelum aku rilis dari penjara dan teman yang saya saya menjelaskan situasi saya kemudian memperkenalkan saya ke perusahaan pinjaman reliabl yang MAGRETSPENCERLOANCOMPANY. Saya mendapat pinjaman saya Rp850,000,000 dari MAGRETSPENCERLOANCOMPANY sangat mudah dalam 24 jam yang saya diterapkan, Jadi saya memutuskan untuk berbagi pekerjaan yang baik dari Allah melalui MAGRETSPENCERLOANCOMPANY dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat Anda jika Anda membutuhkan pinjaman Anda lebih baik kontak MAGRETSPENCERLOANCOMPANY. menghubungi mereka melalui email:. (magretspencerloancompany@gmail.com)
    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (indriatymanirjo010@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman.

    ReplyDelete