There was an error in this gadget

Friday, 10 August 2012

Anifah Aman hadiahkan 4 unit motosikal MODENAS sempena kunjungan Najib ke Sabah

Melayani kepenatan kerja di siang hari dan solat sunat terawih sambil berborak dengan beberapa kawan diruangan sembang, SR dapat juga mencatatkan sedikit perkembangan politik tanahair yang melibatkan dua orang pemimpin yang mana sekarang ini bertembung agenda. Sudah tentulah agenda mereka itu amat berbeda sekali. Oleh itu, rakyat sahaja yang boleh dapat nilai dan tentukan itu semua. Mana satu kaca, dan mana satu permata..

11 Ogos 2012, PM Najib Tun Razak dan Isterinya Rosmah Mansor akan melawat ke Sabah. Dalam siri lawatan ini, Najib dan Rosmah akan menghadiri Majlis Berbuka Puasa bersama CM Sabah Musa Aman dan adiknya Anifah Aman dengan diiringi oleh isteri masing-masing bersamaan hari sabtu ini di SMK Bongawan 2, Kimanis, Papar..

Difahamkan juga menurut sumber ini, Anifah Aman akan menyumbangkan 4 buah motosikal jenama MODENAS sebagai hadiah kepada pengujung untuk dimenangi sekiranya yang hadir di majlis tersebut bernasib baik. Acara dimaklumkan bermula jam 4.00 petang. Jangan lepaskan peluang itu, jom ramai-ramai ke sana. Menurut sumber ini lagi, “Datang jer”, katanya. hehehe..

Tahniah buat PM ku yang tersayang, sebab kerap kali lawat kami sekarang ini di Sabah. Persediaan yang dibuat sempena kunjungan PM ku ini dan Rosmah cukup-cukup teratur dan tersusun rapi dengan kos-kos yang amat-amat sederhana.. hehehe..


Pada hari berikutnya pulak, kawan rapat Najib iaitu Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim juga akan ke Sabah. Tapi kali ini bukan di Kimanis, ia diadakan di Kota Belud bersama beberapa barisan pimpinan lain Pakatan Rakyat di dalam ‘Siri Jelajah Merdeka Rakyat’ yang akan berlangsung pada, hari Ahad ini bersamaan 12 Ogos 2012 (08:00 malam) di Restoran Suang Suka Kg. Kulambai, Kota Belud..

Huhuhuhu.. Yang ini tiada makan-makan, tiada cabutan tiket bertuah yang hadiahnya motosikal, tiada tambang kenderaan dan tiada wang saku diberi. Malahan, seluruh warga Kota Belud dan rakyat Sabah dijemput hadir saja untuk mendengar ucapan dan amanat pimpinan Pakatan Rakyat sempena menjelangnya PRU13 yang entah bila akan tiba..


PILIH..!! MANA SATU MAJIS MAHU PEGI..??
FIKIR..!! MANA YANG TERBAIK JADI PENTADBIR..??

9 comments:

  1. Rugi tidak datang ini. Mana tahu dapat motor 1. rezeki siapa tahu. hahaa

    ReplyDelete
  2. apa intipati ucapan kedua2 pemimpin ini di Sabah? selain dari berkempen, apa aktiviti lain yang dilaksanakan? seperti turun padang(kawasan2 pedalaman), mendengar dan menyelesaikan masalah rakyat, beramah mesra dengan rakyat/orang awam dsbnya... kalau setakat datang untuk berkempen, tahap keyakinan saya untuk membuat pilihan terhadap pemimpin itu masih dibawah 50%..

    ReplyDelete
  3. datang saja kalau mahu datang...tiada siapa melarang..

    ReplyDelete
  4. adakah ucapan PM akan dimasukkan mengenai RCI?

    ReplyDelete
  5. bgs hadiah dia tu. siapa yang dapat?

    ReplyDelete
  6. siapalah yang bertuah dapat motor ni Sabtu lalu..:)

    ReplyDelete
  7. Ini juga salah satu penarik untuk rakyat datang semasa lawatan Najib di Papar. mesti ramai rakyat yang hadir terutama warga Papar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lawatan PM harus dapat melihat keperluan infrastruktur di Sabah

      Delete
  8. Dari rakyat saja, mahu pilih la mana.

    ReplyDelete